Köpvillkor

Köpvillkor – e-handel

Följande villkor gäller Ställets Trafikutbildning AB:s försäljning i Sverige över internet till konsument.

  • 1 Priser

Priserna anges i svenska kronor och inkluderar moms om inget annat anges. Priset på varan/tjänsten är det som anges på webbplatsen på beställningsdagen.

  • 2 Betalning

Betalning görs i samband med beställningen och med kontokort, vilket innebär att du betalar din order direkt via kontokort (Visa eller Mastercard). Vi samarbetar med DIBS Payment Services. Väljer du betalning mot faktura skickas den via Kivra eller adressen du är skriven på.

  • 3 Leverans och fraktkostnad

Du får dina varor inom 5–7 arbetsdagar efter det att vi fått din beställning. Vi svarar inte för dröjsmål som beror på hinder utanför vår kontroll (force majeure). Vi levererar endast inom Sverige. För varor som inte levereras över internet tillämpar vi enhetsfrakt på 130 kr per order. Vid avhämtning av varor utgår ingen fraktkostnad.

  • 4 Paket som inte hämtas ut

Hämtar du inte ut ditt paket skickas det tillbaka till oss. Vi tar då ut en avgift på 400 kr för att täcka de kostnader vi har i samband med det outlösta paketet.

Om du inte meddelar oss något annat inom 14 dagar från det att varan återkommit till oss annulleras köpet. Du kommer då att återfå vad du betalat, med avdrag för nyssnämnda kostnader.

Återbetalning sker med samma betalningsmetod som vid köpet, det vill säga genom insättning på det kort som du använde vid köpet.

  • 5 Ångerrätt/retur
  1. Retur ska ske inom 14 dagar

Varor och tjänster kan returneras inom 14 dagar. Du ska då meddela Ställets Trafikutbildning AB om detta inom fjorton (14) dagar från den dag varan togs emot eller tjänsten betalades. Meddelandet ska ske per e-post eller brev. Returnerad bok får ej ha skador på ryggen.

  1. Returadress

Retur av vara ska ske till Ställets Trafikutbildning AB, Ställets bygata 41, 442 54 Ytterby. Retur får inte ske mot postförskott.

  1. Ångerrätt

För en beställd tjänst gäller inte ångerrätten om utförande av tjänsten har påbörjats, till exempel att du öppnat och godkänt villkoren i Elevcentralens profil.

  1. Varans skick vid retur

Returnerad vara ska vara i oanvänt och oskadat skick för att kunna returneras, såvida inte varan har förstörts eller förändrats på grund av någon omständighet som inte kan hänföras till dig som kund.

  1. Kostnad vid retur

Kostnad för retur av vara bekostas av dig som kund.

  1. Avbeställning

Förutsatt att beställning av vara inte skickats iväg har du möjlighet att avbeställa hela eller viss del av beställning av varor genom att kontakta oss per telefon.

  • 7 Behandling av personuppgifter

I samband med att du beställer en vara eller tjänst på vår webbplats godkänner du att Tomas Ställets Trafikutbildning AB registrerar och elektroniskt lagrar de personuppgifter som du lämnar i samband med beställningen. Uppgifterna kommer att användas för administration av din beställning.

  • 8 Reklamation

Om en vara är felaktig, felexpedierad eller transportskadad ska du så snart som möjligt kontakta oss. Vid övriga reklamationer eller klagomål ska du vända dig till ansvarig på trafikskolan.

Om du inte blir nöjd med trafikskolans hantering har du som elev vid en STR-ansluten trafikskola möjlighet att pröva ärendet i STR:s reklamationsnämnd, se www.str.se/reklamation.

Enligt konsumentköplagen (1990:932) och konsumenttjänstlagen (1985:716) gäller att reklamation som huvudregel aldrig kan ske senare än tre år från det att varan har mottagits eller tjänsten har avslutats.

  • 9 Lagval och forum

Svensk rätt ska tillämpas på samtliga köp enligt dessa avtalsvillkor. Skulle det uppstå en tvist mellan parterna som inte kan lösas på plats kan tvisten prövas i domstol (tingsrätt). Kunden (eleven) kan även vända sig till Allmänna reklamationsnämnden (ARN) eller STR:s reklamationsnämnd (gäller endast kunder på en trafikskola ansluten till STR).

Kontaktuppgifter

Ställets Trafikutbildning AB

Eketrägatan 11

418 74 Göteborg

Telefon: 031-13 53 30

Webbplats: www.stalletstrafik.se

Org.nr

559258-4725